Geen meer afsprake vir bestuurderslisensies

THABAZIMBI – Groot ongelukkigheid heers nadat die Verkeersdepartement die maak van afsprake vir leerlings- en bestuurderslisensies gestaak het.

Die besluit is gemaak deur twee Verkeersbeamptes Piet Ntoahae en David Moabelo, nadat ouers van wit applikante die verkeersbeamptes daarvan beskuldig het dat hulle nie hul werk behoorlik kan doen nie.

Alles spruit uit ‘n voorval Vrydagoggend 27 November toe twee leerders reeds vanaf 03:30 in ‘n tou gestaan het voor die lisensiekantore om afsprake te maak vir leerderslisensies. Die twee aansoekers was onderskeidelik nommer 6 en 7 in die ry. Voor hulle was daar mense wat plek gehou het vir diegene wat later sou opdaag. Sommige het sommer daar op die sypaadjie geslaap.

Kort voor die lisensiekantore oopgemaak het, het daar ‘n groep van 10 mense opgedaag wat net eenvoudig voor die ander ingedruk het en diegene wat reeds van vroegoggend wag sommer ‘n heel paar plekke teruggedruk het. Klagtes oor soortgelyke gedrag word gereeld deur Die Kwêvoël ontvang. Die twee jong mans het te geïntimideer gevoel om die groot groep te konfronteer oor hul onaanvaarbare gedrag.

Probleme het ontstaan en nadat die twee aansoekers se pa’s, Kobus Hermann en Mof Myburgh, daar opgedaag het, het harde woorde heen en weer gevlieg.

Volgens Kobus Hermann het hy die twee “arrogante” verkeersbeamptes daarvan beskuldig dat hulle nie goeie beheer oor die situasie het nie en nie behoort toe te laat dat mense voor ander indruk nie. Hy is ook vies omdat daar van mense verwag word om ure in ‘n ry te staan sonder dat daar toiletgeriewe is. Dis onmoontlik vir jong dames om daardie ure van die nag in ‘n ry te staan.

Volgens Hermann het David en Piet op daardie stadium besluit dat hulle nie met moeilike klante te doene wil hê nie, en net daar en dan besluit om geen verdere aansoeke vir lisensies te ontvang tot Februarie volgende jaar.

Hermann het die saak nie daar gelos nie, en die hoof van Beskermingsdienste, Johnny Motaung ook oor die saak gaan sien. Motaung, Piet en David is van swart rassisme, onbevoegdheid en arrogansie beskuldig.

Hy verwag dat die situasie beter hanteer moet word en dat daar interimreëlings getref word totdat die kantore vir die lisensiekantore verskuif en vergroot word, sê Hermann. Daar kan ten minste ‘n sekuriteitspersoon aangestel word en beter reëlings getref word oor hoeveel plekke een persoon vir ‘n ander mag hou. Hy glo ook dat hulle nie naastenby die aansoekers teen volle kapasiteit hanteer nie. En buitendien mag die Munisipaliteit nie net eenvoudig ‘n diens staak na goeddunke nie.

Intussen word die aantal aansoekers daagliks meer en die lisensiekantore se bedieningskapasiteit bly dieselfde of verklein, sê Hermann. Daar behoort tog alternatiewe hanteringsmeganismes in plek gestel te word, soos meer sessies vir toetsaflegging.

Volgens Johnny Motaung lê die eintlike probleem by die oogtoetse wat afgelê moet word voordat die leerderseksamen afgelê word. Hierdie toetse neem baie tyd in beslag en is, volgens Motaung, slegs vir 2 maande geldig. Dit is vir hierdie rede dat die aansoeke gestaak is tot volgende jaar. Die lys van aansoekers is reeds vol bespreek tot volgende jaar en oogtoetse sal verval as dit te lank vooraf gedoen word.

Hierdie probleem is egter nie onoorkomelik nie, aangesien oogtoetse by oogkundiges afgelê kan word teen ‘n nominale fooi. Die toetse wat deur oogkundiges van Spec Savers gedoen word, is vir 3 maande geldig. Indien daar van alternatiewe instansies gebruik gemaak word om oogtoetse te doen, mag dit die aantal persone wat deur die lisensiekantore hanteer word, aansienlik verhoog.

Motaung reageer op Hermann se voorstel dat ‘n veiligheidswag gebruik word dat dit nie ‘n veiligheidswag se verantwoordelikheid is om enigiets met die bestuurderslisensies te doen te hê nie, maar slegs die bestuurderlisensie-eksaminator.

Hy sê ook dat die Munisipaliteit nie aanbeveel dat iemand in lang rye wag in die nag nie, maar dat hulle aansoeke rig tydens kantoorure tussen 07:30 en 14:00.

Hennie Pauw